Ігри з навчанням №1

Ігри з навчанням


Ігри з кольорознавства для дошкільнят. 
(молодший, середній,старший вік)


               Дані  ігри спрямовані на довільне запам'ятовування кольорів і колірних відтінків. В результаті використання ігор діти легко запам'ятовують кольори і їх освіта, розвивають логічне мислення, пам'ять, увагу.

Молодший дошкільний вік
Гра 1. "Давайте знайомиться" - жовтий.
Мета: ознайомити дітей з кольором. Вчити знаходити колір за зразком і назвою.
Обладнання: аркуш паперу білий, А розмір 4, предмети жовтого кольору (площинні та об'ємні), гномик в жовтому одязі ("Жовтий"), олівці жовтого кольору.
Хід гри:
В гості приходить гном. Педагог знайомить дітей з гномом, розповідає, що його звуть "Жовтий". Живе він у жовтій країні. Гном приносить дітям предмети тільки жовтого кольору. Діти викладають предмети на білих аркушах, розглядають їх і обводять олівцем жовтого кольору. Педагог проводить з дітьми гру "Знайди такий самий", де діти вибирають предмети жовтого кольору за зразком.
Вправа "Раз, два, три, жовтий принеси" - діти в навколишньому просторі знаходять предмети жовтого кольору по словесному вказівкою.
Аналогічно проходить ознайомлення з усіма основними кольорами.

Гра 2. "Кольорове лото".
Мета: закріплювати вміння дітей впізнавати і називати кольори.
Обладнання: 4 карти, 32 картки з предметами основних кольорів.
Хід гри:
Дітям пропонуються картки, розділені на дев'ять квадратів. У середині квадрата зображено колірне пляма. Ведучий показує картку і називає (наприклад, червоний прапорець). Дитина, на карті якого знаходиться червоне колірне пляма, забирає цю картку. Виграє той, у кого всі порожні квадрати будуть заповнені.
Гра 3. Конкурс для батьків на кращу казку про "Белокраске і гномів".
Мета: залучити батьків до закріплення знання кольорів у дітей.
Запропонувати батькам придумати разом з дітьми казку, яка починається наступним чином:
 
"Жила-була Белокраска:" і зустріла вона різнокольорових гномів:".
По представленим казок можна зробити інсценування, використовуючи в костюмах "чисті" кольори (білий, жовтий, червоний, синій і т. д.)
Гра 4. "Хто в будиночку живе?"
Мета: закріплювати походження рожевого, блакитного, сірого кольору; розвивати логічне мислення.
Обладнання: будиночки рожевого, блакитного, сірого кольору; гномики червоний, білий, чорний, синій.
Хід гри:
Пригадати з дітьми, як на занятті отримували рожеву, блакитну, сіру фарбу.
Дітям пропонуються будиночки, в які треба розселити гномів у барвистому одязі.
Рожевий будинок - червоний і білий гноми,
Блакитний будинок - синій і білий гноми,
Сірий гном - чорний і білий гноми.
Середній дошкільний вік
Гра 1. "Збери поїзд".
Мета: розвивати логічне мислення, увагу, вчити підбирати предмети у певній колірній гамі.
Обладнання: ігрове поле.
Попередня робота:
Виготовити ігрове поле - взяти альбом з пружинами, по горизонталі розрізати його на три частини довжиною кожна по 10см. На кожній частині намалювати:
1 - паровозики різного кольору,
2-3 - вагончики різного кольору.
Однакові за кольором частини переплутати.
Хід гри.
Дитині пропонується ігровий блок з переплутаними частинами. Вирішується ігрова завдання: зібрати поїзд в подорож. Необхідно підібрати для поїзда вагончики відповідного кольору.
Ускладнення гри - додати деталі іншого кольору (наприклад, жовті вагони з червоним дахом).
Старший дошкільний вік
Гра 1. Пригости гномів фруктами і овочами.
Мета: закріплювати знання колірного спектру у дітей.
Обладнання: гноми жовтий, червоний, зелений, синій, фіолетовий, оранжевий.
 
Набір фруктів: слива, апельсин, лимон, банан, яблуко червоне і зелене, груша, виноград:
Набір овочів: баклажан, перець червоний, жовтий, зелений; морква, помідор, огірок.
Хід гри:
Гномики прийшли в гості. Дітям пропонують пригостити гномів фруктами (овочами). Як ви думаєте, які фрукти і овочі люблять гноми?
Наприклад, жовтий гномик любить банан, червоний - червоне яблуко.
Як ви думаєте, чому?
Діти пригощають гномів.
Гра 2.Хто в якому вагон їде?
Мета:
 закріплювати знання дітей про походження колірних відтінків у кольору. Розвивати логічне мислення, увагу.
Обладнання:
 паровозик розмальований квітами веселки, вагони - помаранчевий, блакитний, фіолетовий, жовтий, зелений, червоний, синій.
Гномики - 4 жовтих, 4 червоних, 5 синіх і 1 білий.
Хід гри:
Дітям пропонують паровозик, який повезе гномиків в подорож. Завдання дітей - розсадити гномів по вагонах, враховуючи кольорову гамму. У кожному вагоні повинна бути по два гнома.
Гномики відправляються подорожувати у вагонах, які підібрали для них діти.
для дитячої пам'яті

Розвиваючі ігри для дитячої пам'яті


Пам'ять - процес складний, головним чином складається з сприйняття, зберігання і, коли необхідно, згадування інформації. Для дитини, яка вчиться, звичайно ж, важливо, наскільки повно він може запам'ятовувати підносили матеріал. Проблеми з навчанням часом можуть бути пов'язані зі слабким сприйняттям, але це не завжди означає, що у дитини погана пам'ять. Причин може бути багато, одним з важливих чинників є емоційний фон: дитина, постійно відчуває стреси, не може зосередитися на уроці, енергія йде в інший напрямок. Тому намагайтеся, щоб психологічний клімат в будинку був комфортним. Хоча розлади можуть бути пов'язані і з сварками з дітьми. Тут вже спостерігайте за ситуацією (якщо бачите, що з навчанням не ладиться).
        У загальному і цілому пам'яті існує декілька видів (і навіть ці види поділяються на підвиди). Але основні: зорова, слухова і рухова пам'ять. Тут вже в кого який орган чуття найкраще розвинений, той вид пам'яті переважає. Треба сказати, що у дітей до 5 років переважає механічна пам'ять: тобто запам'ятовування йде без осмислення інформації, чисто механічно (ось тому багато розвиваючі методики ефективні саме до п'яти-шестирічного віку).
Також давно доведено, що запам'ятовування протікає набагато ефективніше, якщо супроводжується зоровими образами, або підключається асоціативний ряд. Наприклад, якщо дитині запропонувати запам'ятовування об'єкта (скажімо, годин), на які повішена табличка з назвою предмета, то дитина набагато швидше запам'ятає образ, а заодно і слово, яке називає цей образ. Грубо кажучи, йде прив'язка найменування до зоровому сприйняттю.
Вправи для тренування зорової пам'яті.
1. Для тренування зорової пам'яті можна проводити таку вправу. Викласти перед дитиною смугу з 3-4 картинок з геометричними фігурами. Нехай подивиться, як слід запам'ятає. Потім картинки закриваються і дитина повинна пригадати, в якій послідовності які фігури були викладені. Ускладнений варіант (для старших дітей): запропонувати розглянути фігуру з деякими доданими елементами. Наприклад, квадрат, всередині якого коло, а у колі - трикутник. Потім запропонуйте дитині відтворити (намалювати) показану зображення на аркуші паперу, не підглядаючи. 

2. Схожу гру можна виконати і з іграшками. На столі розкласти кілька іграшок. Дати дитині запам'ятати їх розташування. Потім нехай він відвернеться, а ви приберете одну з них, або поміняєте місцями якісь дві. Повернувшись, дитина має відтворити первісне становище, або сказати, якого предмета не вистачає.

3. Також відмінним тренажером для зорової пам'яті є гра "Пехесо". Це набір картинок (нагадує гральні карти), кожна з яких має абсолютно схожу пару. Картинки тусуються, і викладаються верхньою стороною (з якої вони мають однакове оформлення) у кілька рядів. Потім відкриваються будь-які дві, дитина запам'ятовує їх і їх розташування. Карти знову перевертаються. Відкриваються інші дві, і так далі. Завдання дитини: якщо він побачив карту і пам'ятає, де лежить її пара, він відкриває ту карту, за припущенням є парою. Якщо пара збігається - вона вилучається з загальної кількості карток. Добре грати в цю гру 2-3 дітям, чи дорослого з дітьми. Виграє той, кому вдалося відкрити більша кількість однакових карт. (т. е згадати, де лежить друга пара відкритої карти). Ходи робляться по черзі.

Вправа для тренування асоціативного мислення.
Викладіть на столі картинки з різними фруктами, тваринами, комахами, загалом з якимись об'єктами. Далі проговаривате дитині слова, а його завдання-вибрати ту картинку, яка відповідає слову. Завдання можна ускладнити, називаючи не саме слово, а те що до нього може ставитися, тобто непрямі ознаки. Наприклад, замість слова кінь, ви можете імітувати її іржання, а дитина повинна буде визначити, яка тварина видає цей звук і знайти це тварина серед картинок. 

Вправа для тренування логічної пам'яті.
Запропонуйте дитині видалити з ряду картинок ту, яка не відповідає логічному ряду. Наприклад, серед зображень тварин ви поклали картинку із зображенням комахи. Дитина повинна зрозуміти, що об'єднує всі картинки і яка не вписується в логічний ряд - її прибрати.
Гарні для тренування і логічні задачки
З якою птахи треба скубти пір'я, щоб отримати ранок, день, вечір і ніч? (з качки)
Який острів скаржиться на свій маленький розмір? (Ямал)
З якої чашки не можна їсти? (порожній)
Що робив слон, коли прийшов на полі-він (щипав траву)
А і Б сиділи на трубі, А - впала,
Б - пропала, хто залишився на трубі? (на трубі І залишилася)
Черв'яки, буби, лобі-бей їхали на човні,
черв'яки, буби - потонули, хто залишився в човні? 
(по лобі бей: отримай законний щигля в лоб) 
Коли руки бувають займенником? (коли вони - ви-ми-ти)
Що знаходиться між столом і холодильником? (союз)
По небу летіли 2 крокодила в клітинку і один в смужку. Скільки всього їх було? (ніскільки: крокодили не літають і у смужку не бувають) 
Вправа на запам'ятовування віршів.
Кращий спосіб запам'ятати вірш, це візуалізація образів, що виникають при читанні вірша. Візьміть шматок вірша рядки якого легко перевести в уявні образи. Коли дитина буде представляти дія або описувану картину, він легко запам'ятає і сам вірш. google_protectAndRun("ads_core.google_render_ad", google_handleError, google_render_ad);

Сенсорний розвиток

Сенсорний розвиток - це чуттєве сприйняття світу, іншими словами, сприйняття за допомогою органів чуття: зору, слуху, дотику, нюху. Особливе значення сенсорне сприйняття має для дітей до 3-х років, оскільки вони знайомляться із світом саме через органи почуттів (почуття також задіяні в естетичному розвитку).
Сенсорний розвиток відбувається шляхом впізнавання форми, величини, кольору, запаху предмета. Щоб зрозуміти, що з себе представляє предмет, дитині обов'язково треба його помацати і переконатися, шорсткий він або гладкий. У випадку з фруктами або овочами - гіркий або солодкий. Наприклад, якщо дитина пробує несозревшую ягоду і відчуває, що вона кисла, то сенс слова "не поспіла" йому стане більш зрозумілий, особливо якщо він порівняє її зі смаком стиглої ягоди. Щоб зрозуміти, що скло крихке, як це не дивно звучить, але дитині потрібно побачити своїми очима, як розбивається скляний предмет (гуртка, наприклад). Інакше криків батьків: "Не чіпай - розіб'єш!" - немає сенсу. 
Досвідчений шлях дуже збагачує уявлення про світ. Причому примітивне порівняння тонкий-товстий, гладкий - шорсткий, великий - маленький і т. д. - це тільки фундамент. Початкові поняття потрібні для більш детальних висновків. Наприклад, якщо яблуко червоне - значить стигле, або якщо на вулиці темно - означає ніч і пр. Іншими словами, сенсорне сприйняття допомагає уточнювати властивості об'єктів або явищ. Це допомагає дитині робити певні висновки і діяти у відповідності з ними. 
                 Ігри для сенсорного розвитку пов'язані з визначенням властивостей 
різних предметів.
Для засвоєння величини хороший тренажер - конусна пірамідка. Покажіть дитині, як вона розуміється, зробіть акцент на тому, що кільця нанизуються в залежності від їх величини. Потім дайте дитині самому виконати ці дії. І в разі помилки, поясніть, чому саме це кільце не на своєму місці.
"Розклади кубики по кольорам" - теж корисна гра. Запропонуйте дитині (1,5 - 2 років) вибрати з великої кількості однакових за розміром кубиків ті, які одного кольору, і скласти їх в окрему коробку. Гру можна ускладнити, запропонувавши дитині розділити всі кубики на купки по квітам. 
"Дражнилки" - гра на наслідування. Показуйте дитині різні гримаски: ось насуплені брови, от посмішка, ось вискалені зуби, от округлені очі, ось надуті щічки. Нехай повторює. Можна урізноманітнити завдання рухами: рубаємо сокирою (двома складеними долонями - рух вниз), пливемо брасом, зображуємо млин та інше. Як правило, така гра дуже подобається дітям. 
"Згадай відчуття". Проводите по руці дитину різними предметами: пір'їнкою, іграшкою, рукавичкою і пр. Потім повторюйте дотику, але тільки при закритих очах. Завдання дитини згадати відчуття і назвати предмет, яким воно викликано. 
"Вгадай овоч". В марлевий мішок покладіть різні овочі: картопля, цибуля, огірок, морква, помідор (можна також додати фрукти: яблуко, грушу, апельсин). Завдання дитини опустивши руку в мішок, намацати там один з плодів та на підставі тактильних відчуттів визначити, що за овоч або фрукт йому попався. Можна ускладнити завдання додаванням опису овоча, тобто дитина повинна перерахувати особливості даного коренеплоду або фрукта: гладкий (або шорсткий), круглий (або овальний), схожий на що.. і т. д. 
"Вгадай, чия рука" - гра складна, вимагає дуже тонкого сприйняття. Для початку дитині потрібно помацати руку (або руки) мами, бабусі, тата, дідуся і запам'ятати, які їх руки навпомацки. Потім із закритими очима дитина повторює весь процес і при цьому намагається визначити, чиї це руки. Складніше проводити дану гру серед дітей, тому що дитячі руки по тактильним відчуттям схожі.

Розвиваючі ігри для дитячої уяви

Уява - це дуже важлива сторона життя дитини. З допомогою його народжуються нові образи та ідеї для ігор. Уява також допомагає проявити творчість в прикладному вигляді. Спираючись на свої фантазії, дитина малює або ліпить щось нове. 
Через уяву діти вирішують для себе багато питань, проживають ситуації, подолати які їм складно. Наприклад, страхи часто виявляються в грі з негативними персонажами. Тікаючи від "Бабая" або "Баби Яги", дитина як би "переступає" через бар'єр негативних емоцій.
Гра фантазії також допомагає уявити сюжет, коли вихователь або мама читають казку. Картинки лише дають поштовх для вільного течії в думках цілої історії. Взагалі творче начало дає можливість з частини домалювати ціле, причому з'явився образ не обов'язково повинен збігатися з чином реальним. 
Значення развистости уяви має величезне значення для розвитку дитини. Старші діти не просто фантазують, вони створюють свою мрію, а саме через мрію людина одержує сенс життя, прагнення до досягнення висот і стає щасливою, приходячи до бажаних (а на першому етапі просто уявним) результатами. Не варто забувати, що всі великі досягнення в самому початку були ні чим іншим, як фантазією, чином у думках людини. Тому батькам слід приділити достатньо уваги для розвитку уяви дитини, адже згодом воно може вплинути на долю і щастя маленького громадянина. 
Ігри для розвитку уяви. 
"Придумай фігуру". Дитині дається набір геометричних фігур: трикутників, кіл, квадратів, з яких пропонується скласти наприклад образ тварини чи людини. 
"Придумай історію". Дитині пропонується придумати історію, дивлячись на картинки із зображенням одних і тих же персонажів, взаємодіючих між собою. Грубо кажучи, за коміксами зробити розповідь.
"Розфарбуй шаблон ". Дайте дитині шаблон (контур) тварини чи людини, нехай пофантазирует над його розфарбуванням. 
"Закінчи малюнок ". Завдання дитини домислити розпочатий образ. Тобто йому дається картинка з зображенням окремих деталей, потрібно довести образ до логічного завершення.
"Що там заховано ". Ведучий бере картину і закриває основну частину, залишивши для огляду лише маленький фрагмент. Завдання дітей зрозуміти, що там за прихованою частиною або домалювати образ подумки. Коли варіанти озвучені, можна і подивитися, що ж там було насправді.

Розвиваючі ігри для дитячого уваги

У дітей першого року життя увагу - мимовільний процес. Тобто вони легко відволікаються на будь-які звуки, барвисті предмети, одним словом, увагу провокується зовнішніми подразниками. І чим старше стає дитина, тим довше він може утримувати увагу на одному об'єкті. Наприклад, набуваючи навички ходьби, вдосконалюючи хапальний рефлекс, дитина приділяє залучає його предмету все більше часу. Але все ж дуже швидко переключається на відволікаючі моменти. 
Не останню роль у формуванні довільної уваги мають дорослі. Чим більше приваблюють дитину, тим довше він буде слухати запропонованої інформації. У дошкільника 4-5 років увага формується головним чином за допомогою гри. Саме грі діти цього віку все частіше присвячують свій час. Вони довго можуть грати, але все ж реагують на будь-якого входить в кімнату. Старший дошкільник вже більш усвідомлено управляє увагою, утримуючи його одночасно на 2-3 предмети.
Важливо допомагати дитині розвивати ці навички, інакше в школі новоспеченому учневі важко контролювати одночасно зосередженість на предметі, поставу, правильне розташування зошити і т. д.
Ігри для розвитку уваги.
"Ніс-підлога-стеля". Ведучий пропонує дітям пограти, при цьому не піддаватися на провокацію. Він буде вимовляти слова: "ніс", "стать", "стеля", а показувати або на вірний, або на невірний об'єкт. Наприклад, називає ніс, а показує на стелю. Діти ж повинні теж показувати пальцем, але тільки на той об'єкт, який промовляється. Їх завдання - бути зосередженими на званому слові і показати у вірному напрямку.
"Знайди правильну дорогу ". Це гра по картинках, де зазвичай з одного боку намальований, наприклад, заєць, а з іншого - білка. Допоможи зайчику добігти до білочки, при цьому дорога сильно плутається, потрібно постійно утримувати увагу на те, куди зігнулась вірна лінія.
"Вірно-невірно". Ведучий говорить фразу, якщо логічно вона вірна, діти плескають у долоні, якщо суперечить дійсності - тупотять. Гра на увагу. Наприклад, ведучий говорить: "Груші ростуть на березі" (ця фраза невірна, тому діти повинні топати). А на фразу: "Взимку йде сніг" - повинні плескати, бо вислів вірне.
"Повтори рух ". Ведучий обумовлює умова гри: він буде показувати рухи, які діти повинні за ним повторювати, крім одного, наприклад, піднімати руку - не можна. Діти повинні уважно стежити за тим, яке зараз буде рух, щоб вчасно зреагувати.
"Обведи картинку ". Зображення, що складається з точок потрібно намалювати, з'єднуючи лінією точки, кожна з яких має порядковий номер. Тобто потрібно рухатися від точки під номером 1 до наступним. У результаті повинно вийти зображення, наприклад, кораблика. 
"Хто стояв у чергу ". Поставте в одну лінію декілька іграшок. Нехай дитина уважно запам'ятає кожну іграшку та її розміщення (хто за ким). Попросіть дитину відвернутися, а в цей час поміняйте 2 іграшки місцями. Дитина повинна визначити, що змінилося. Схожий варіант можна застосувати до ляльок. Взяти двох ляльок, одягнених у різний одяг, і замінити деякі предмети одягу, скажімо, поміняти місцями чепчики або фартухи. Що ж змінилося в образі - про це запитайте у дитини.

Розвиваюча гра "Закрий!".

Перед малюком необхідно поставити кілька банок з закритими кришками (кришки повинні закручуватися). Банки повинні бути різного розміру, а кришки до них різного кольору. Запропонуйте дитині відкрити всі баночки, а потім нехай малюк підбере необхідну кришку до відповідної баночці і закрутить її.

Гра на розвиток відчуття дотику.

Всім відомо, що маленькі діти пізнають світ "на дотик" і "на смак". Тому, для всебічного розвитку дитини йому необхідно в процесі гри пропонувати різні предмети, які розрізняються по своїй структурі. Існує багато готових іграшок з різними наповнювачами і ефектами шурхоту, а вам я пропоную зробити їх самостійно. Для цього, потрібно зшити кілька мішечків і кожен з них чимось наповнити, наприклад, целофановий пакет або папір, що при натисканні будуть видавати ефект шурхоту, так само наповнюємо інші мішечки крупою (горох, рис) і т. д. Ретельно все мішечки зашиваємо, щоб нічого з них не випадало і малюк випадково не взяв у рот. Граючи, малюк з задоволення смикає такий мішечок, і одночасно вчиться пізнавати, що не все в цьому світі має однакову структуру.

Гра на розвиток зорового і слухового уваги.

Для цієї гри необхідна дзвінка і яскраве брязкальце. Потрясіть іграшкою, щоб малюк звернув на неї увагу, а потім відведіть брязкальце в бік і знову потрусить, дитина повинна повернути голову убік звуку і знайти її поглядом. Так повторюйте кілька разів. Обов'язково хваліть свого малюка за його маленькі успіхи.
Ця гра так само сприяє зміцненню очних м'язів, що є профілактикою косоокості у малюків
.

Гра "Баран бух!"

Дуже улюблена гра у малюків. Дорослий бере дитину на руки і вимовляє слова: "Баран, баран бух!". Але слові "бух" потрібно своїм лобом доторкнутися до лобика дитини. Вже з 5-6 місяців малюк сам на слово "бух" нахиляють свою голівку, щоб стукнутися лобом з дорослим, який з ним грає в цю гру.

Розвиваюча гра на вивчення частин тіла.

У цю гру можна грати в будь-який час, під час масажу, сповивання, просто під час неспання. Називайте і показуйте частини тіла у малюка, наприклад, "А де вушко у Сашка? А ось вушко у Сашеньки!" і т. д.

Розвиваюча гра "Хто як говорить?"

Ви називаєте малюкові тварина і який звук вона видає. Коли дитина постарше, то ви ставите йому питання: "А як каже кішечка?", а дитина вам повинен відповісти сам.
кішка: мяу-мяу;
собака: ав-ав;
корова: му-у-у;
коза: ме-е-е;
овечка: бе-е-е;
гусак: га-га-га-га;
курча: пі-пі-пі-пі;
машина: бі-бі;
поїзд: ту-ту;
літак: у-у-у;
курочка: ко-ко-ко-ко;
сопілочка: ду-ду-ду.

Розвиваюча гра «Прищіпки».

Напевно в кожному будинку знайдуться білизняні прищіпки. Це теж відмінний тренажер для маленьких пальчиків. Спочатку нехай дитина намагається прищепливать їх до чогось плоскому, наприклад, до картонці або широкій лінійці. А з часом ускладните завдання: попросіть малюка закріплювати прищіпки на натягнутій мотузці. Щоб дитині було цікавіше, виріжте з картону спеціальні заготовки силуети ялинки, їжачка або сонечка. Тоді малюкові буде набагато цікавіше чіпляти ялинці і їжачку «голки» з прищіпок, а сонечку «промінчики».







Коментарі

Дописати коментар