Ігри на дитячому подвір'ї.



 Ігри для дитячої компанії

Якщо ваша дитина вже виросла з корабликів і ляльок, якщо він вимагає чогось більш інтелектуального, та ще й нагрянули друзі...

"Хід конем"Квадрат, розлініяний на клітинки (10/10), заповнюється числами від 1-100 таким чином, щоб перереход від клітини до клітини відбувався виключно як шаховий хід конем (буквою "Р"), той, хто зуміє дістатися до більшого числа виграє.

Існує багато варіантів гри в "Слова":
- Ведучий загадує слово, інші гравці по черзі задають навідні запитання ( наприклад, "Це дерево?", "Це вдома?", "Це живе?", "Це людина?", "Це професія?"), на які слідують тільки відповіді: "Так" або "ні", останній, хто назвав слово - виграє.
- Два гравці загадують по слову з однакової кількості букв (наприклад, 5), але так, щоб кожна буква зустрічалася тільки один раз. Для контролю слово записується в закритому місці. Далі йде обмін 5-буквеними словами, на які супротивник виставляє очки - наприклад, "3:1", перша цифра означає кількість букв у слові, наявних у задуманому ним слові, друга цифра - кількість літер, які займають своє місце в слові. Якщо вам попадаються окуляри "0:0", можете сміливо викреслювати літери з алфавіту, а потім використовувати їх для відлову решти букв. Той, кому менше всього знадобилося контрольних слів для пошуку - виграє. Простіше починати цю гру з 4-х значного числа.
- Береться довге слово і завдання кожного гравця скласти з наявних літер як можна більше самостійних слів, кожну букву в похідному слові можна використовувати стільки разів, скільки вона зустрічається у вихідному. (наприклад: кріт - рот, кіт, струм )
- Кожен гравець малює таблицю, графи відповідають певним поняттям, наприклад (дружин.ім'я , чоловік.ім'я, річка, місто, мультфільм, країна, предмет, дерево, птах і т. п., краще не більше 7-8). Навмання з алфавіту вибирається буква і всі одночасно заповнюють рядок у таблиці таким чином, щоб назва або ім'я власне починалося із зазначеної букви. Хто перший заповнить сходинку, каже "стоп" і починається підрахунок очок. Якщо назва вибрано унікальне, то за слово призначається 10 очок, якщо назви у гравців збігаються, то по 5 очок, якщо таблиця заполненна не до кінця, відповідно порожні графи не оцінюються.
- Існує гра, яку можна розцінити, як посібник з розвитку уваги та пам'яті, так як купити її не завжди представляється можливим пропоную використовувати дві однакові колоди карт або їх частина, чи інші інші парні картинки з однаковою зворотним боком. Картинки перемішуються і розкладаються "сорочкою" догори, по черзі гравці перевертають по дві картинки, якщо вони збігаються, гравець забирає їх до себе, якщо немає, то кладе на місце. Треба зібрати якомога більше пар картинок.
Гравці, кожен на заспіваємо аркуші, малюють заздалегідь обумовленого героя по частинах, намальована частина загинається, відбувається обмін листами, далі малюється продовження, так в кілька прийомів. Потім з неабиякою часткою веселощів розглядаємо результат. Найкраще малюнок ділити на 3 частини: голова, тулуб (з руками), ноги.
- Інший варіант - зі словами, можна таким чином скласти розповідь, по черзі вписуючи речення на задану тему. Якщо гравців більше 2-х, виходить збірна солянка, на зразок зіпсованого радіо.

Варіант "піжмурки", гравці розсипають різні предмети по підлозі, запам'ятовують, де що лежить, і намагаються зібрати з закритими очима як можна більше предметів в свою корзину, грати можна парами, у цьому випадку, кожен "зрячий" керує діями напарника. Можна ускладнити завдання - кожна команда повинна збирати предмети свого кольору (наприклад, кубики)
"Пірамідка" гравці по черзі ставлять кубики один на одного, програє той, після якого обвалилася пірамідка.
"15" Викладається 15 камінців, кожен по черзі бере не більше 3-х штук, програє останній.

"Веселі силачі". Двоє приблизно рівних по комплекції дітей всідаються спина до спини, міцно впираються один в одного і намагаються встати в цьому положенні на ноги (зі зчепленими руками або без). Після цього треба знову сісти, так само міцно упираючись один в одного.

"Невловимі примари" .Всі діти накидають собі на голову тонкі скатертини або простирадла. Потім привиди ганяються один за одним з гучними, моторошними криками. Або намагаються зловити дитини, не одягненого примарою. Ще один варіант: двоє гравців під одні" покривалом у вигляді жахливого двоголової примари.
Лінивий ведмідь Будувати барліг - вже дуже цікаво: поверх столу або великого картонного ящика накидається ковдру або банні рушники, всередині за допомогою подушок влаштовується лігво. Один з дітей зображує ведмедя, який ховається у цій барлозі, і голосно гарчить, хропе або співає. Гравці намагаються виманити ведмедя криками: "Виходь, ведмідь, пограй з нами!", - плескають у долоні, барабанять по перевернутій каструлі, співають і танцюють - поки ведмідь не вийде назовні. Тоді в барліг відправляється інший дитина.
"Обідрана курочка".Одна дитина зображує курочку. Йому на одяг чіпляють білизняні прищіпки, і він починає бігати. Інші гравці "общипують" курочку ", знімаючи прищіпки. Той, до кого курочка доторкнеться, наступного разу сам стає курочкою.

"Дика стрибаюча змія". Діти сідають на підлогу один за одним, розсунувши ноги і тісно притискаючись одне до одного. Кожен міцно тримає попереду сидячого. Перший зображує голову змії: по його команді змія починає підстрибувати, просуваючись вперед, так, щоб гравці не відривалися одне від одного. Якщо все-таки повалилися, "головою" стає наступний за віком дитина (починають з найменшого).






Ігри 

Ігри нашого двору.
Коли ми були дітьми, то у дворі грали в ці ігри. Чудовий був час.
Для стислості ведучого іноді будемо називати водою.
"Вишибали" - ігрове поле (довжиною 8-10 метрів окреслено з двох боків лініями, за якими стоять вишибали (ведучі), їх завдання - вибити м'ячем гравців з поля, м'яч подається по черзі від одного вишибали до іншого, існує маса варіантів гравців. а) викидайлом стає "вибитий" або знову прибывшии гравець. б) гравці діляться на команди і вибиті гравці йдуть з поля поки не будуть вибиті всі гравці команди, при цьому з рук вишибали може бути спіймана "свічка", що означає або можливість залишитися в колі, або повернення одного з вибитих гравців на полі. з) якщо попередні варіанти широко відомі, то з цим я зіткнулася тільки одного разу - у піонерському таборі. Гравців повинно бути досить багато - не менше 4-5 у кожної з двох команд. У кожній команді - один вибивала (В) і інші гравці (І) на полі розміщуються наступним чином:
│ │ │ 1│ 2 │ 1 │2 │ │ │
Кожна з команд по черзі володіє м'ячем і вибиває гравців супротивника (І1-І2), вибиті гравці з категорії гравців переходять в категрию викидайл, тобто виходять за межі поля у сектор (В1-В2, відповідно), заволодіти чужим м'ячем може тільки гравець, який спіймав "свічку" (м'яч спійманий на землі "свічкою" не вважається, гравець, який спіймав такий м'яч переходить до вышибалам). Перемагає та команда, в якій ще залишилися гравці, вони ж і починають наступний кін.

"Кроки" (1 варіант): Чертится коло діаметром 1,5-2 метри, в який поміщаються всі учасники, ведучий підкидає м'яч як можна вище і біжить далі від кола, той з гравців, кому вдалося зловити м'яч, кричить "стоп" і призначає кількість кроків до ведучого (кроки можуть бути найрізноманітніші і в різній кількості, наприклад, 2 "гіганта" і "5 "ліліпутів"), якщо йому після виконання призначених кроків вдається доторкнутися до ведучого, він сам стає ведучим. Кроки пам'ятаю тільки деякі, але ви можете пофантазувати самі: "Гігантські" - великі кроки в стрибку, "ліліпути" - крок на полступни, "ниточка" - від миска до миску, "каченята" - навприсядки, "парасольки" - стрибок з переворотом, "зайчик" - стрибок, ноги разом).


"Кроки" (2 варіант): коло ділиться на сектори - країни, поки вОда вимовляє ігрову фразу (знову таки втрачено, доведеться винаходити) гравці розбігаються. Лунає команда "Стоп!", гравці завмирають, далі вода вибирає жертву (як правило найближчого до нього) і призначає кроки, якщо вгадав, то відрізає від країни програв шматок собі, ні сам віддає частину своєї території (різати можна, тільки стоячи ногою (ногами) на своїй території, а там як дотягнешся (коло повинен бути досить великий).


"Картопля" - м'яч повинен бути легким, краще невеликий надувний. Гравці ставши в коло перекидають м'яч один одному (ловлять або відбивають як у грі "волейбол"), той хто пропускає або упускає м'яч стає "картоплею" - сідає навпочіпки в коло і по ньому можуть проводитися удари м'ячем. Якщо м'яч після удару по картоплі" падає на землю, то він не вважається пропущеним і гра поновлюється, якщо "картоплі" вдається зловити м'яч (на зразок "свічки"), то "картоплею" стає втратив м'яч, а інші гравці виходять з кола. Останній з двох гравців, що упустив м'яч на землю, стає першою "жертвою" нового кона.

"Їстівне-неїстівне" - Ігрове поле расчерчивается в лінієчку, де кожна лінієчку відділяється від іншої на один крок (можна грати на широкій драбинці), гравці встають за останню межу і ведучий кидає їм по черзі м'яч, називаючи різні предмети. Якщо звучить "їстівне" слово гравець повинен зловити м'яч, "неїстівне" - пропустити або відкинути, при відповідності дій гравця названого слова гравець переходить до наступної межах (на слід. сходинку). Виграє і стає ведучим той, хто перший перетне останню межу.

"Я знаю 5 імен": - по землі карбують м'ячем (долонею), при кожному ударі вимовляючи чергове слово: "Я знаю 5 імен дівчаток (хлопчиків, назв квітів, птахів і так до нескінченності): Маша - раз, Таня - два, Катя - три, "Соня - чотири, Іра - п'ять", "Я знаю 5 ..." Якщо гравець помиляється або робить довгу паузу, м'яч переходить до іншого гравця, коли м'яч зробить коло і повертається до гравця, гра для даного гравця поновлюється з того місця, де він перервався ( як це робиться у "класиків"), при цьому краще заздалегідь домовитися в якому порядку будуть називатися предмети. Ця гра корисна і без м'яча, в домашніх умовах.

"Собачка" - гравці встають в коло і перекидають м'яч один одному, завдання "собачки" - заволодіти м'ячем, втратив м'яч сам стає "собачкою". Це обмежений перелік ігор з м'ячем, його можна доповнити класичними іграми в футбол, баскетбол, волейбол, піонербол - вітчизняне дітище для малюків (варіант волейболу, де м'яч не відбивається, а ловиться)

"Море хвилюється раз..." Вода стоїть спиною до гравців, які виробляють всілякі паси зображуючи різні фігури в русі і вимовляє слова : "Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється - три, морська фігура на місці замри", потім обертається, той хто не встиг завмерти або поворухнувся перший стає ведучим.

"Тихіше їдеш..." - один з варіантів "морських фігур", ведучий стає на одній стороні ігрового поля, гравці в іншому її кінці, вода відвертається і вимовляє: "Тихіше їдеш - далі будеш, раз, два, три, стоп" і обертається, гравці, які в цей момент біжать до ведучому, повинні завмерти, той, хто не встиг вчасно зупинитися повертається до стартової межі. Переможець, перший досяг води, сам стає водою. Весь інтерес полягає в тому, що фраза може бути як завгодно обрізана (вноситься елемент несподіванки), але останнім словом все одно має залишатися "стоп", тільки після нього вода може обернутися.

"Будиночки" на полі малюються гуртки-будиночки, рівно на один менше від кількості гравців, вода обходить будиночки збираючи гравців в ланцюжок і відводить їх подалі, при цьому розповідаючи куди їх веде, після команди "по домівках" всі кидаються назад і той гравець, кому не дісталося будиночка, стає ведучим. Я слів зовсім не пам'ятаю, це не особливо важливо, але от мій скоростиглий варіант початку приповідки: "пішли погуляти гномики, залишили свої будиночки: гномик Міша (наприклад), гномик Саша (і т. д., перераховуючи всіх гравців), пішли вони в ліс, та заблукали, довго-довго ходили, (далі за смаком)" потім слід несподівана команда "по домівках" в будь-якому місці розповіді - розвиває увагу і реакцію.

"Каблучка" - гравці сидять на лавочці і тримають складені човником долоні перед собою, вода затискає перстень (монету) у своїй "човнику" і по черзі проходить через всіх гравців (не раз), вкладаючи свої долоні в долоні гравців, непомітно перекладаючи одному з них "колечко", потім вимовляє: "Кільце-кільце вийди на ґаночок", завдання гравця отримав колечко встати і вийти, ставши при цьому ведучим, завдання останніх - утримати її, якщо вони, звичайно , встигнуть зрозуміти - кому це колечко дісталося, цікаво грати у складі не менше 4-5 осіб.

"Я садівником народився", ведучий стає садівником, інші вибирають назву квітки за смаком і тільки на нього відгукуються. Ведучий дає старт словами: "Я садівником родився, не на жарт розсердився, всі квіти мені набридли крім ... (називається тимчасове ім'я будь-якого з гравців, наприклад, "троянда"), "Роза повинна одразу відреагувати: "Ой" Садівник: "Що з тобою?" Роза: "Закохана" Садівник: "У кого?" Роза: "тюльпана" Тюльпан: "Ой" ... І далі діалог триває між ним і трояндою і т. д., серед обраних повноправно може виявитися садівник, зауважу, що на нього лягає основне навантаження, так як імена квітів забуваються швидко, а садівника пам'ятають і називають найчастіше. Той, хто помилився: відгукнувся на чуже ім'я, не відгукнувся на своє, або зробив більшу паузу - забув "імена" квітів вибуває і знову садівником дається старт, і т. д., поки не залишиться два гравця. Як варіант - гравці не вибувають, а віддають "фанти", які згодом розігруються (яку-небудь особисту річ). Фанти розігруються наступним чином: один дістає фант, інший (одвернувшись) призначає завдання господареві фанта, яке той повинен виконати, щоб одержати річ назад (заспівати, розповісти віршик, покукарекать, пострибати на одній ніжці і т. д., залежить від фонтазии)

"Світлофор" поле обмежено з 4 сторін (помірно, завивит від кількості гравців), це щось на зразок пішохідної дрожки, вибігати за межі якої не можна. Отже ведучий в центрі ігрового поля відвернувшись призначає колір, ті гравці, у яких даний колір є на одязі спокійно переходять, решта - "порушники" повинні перебігти через дорогу", засалений "порушник" стає водою.

"Білки-стрілки" (хтось цю гру помилково, а може і правильно, називає "козаки-розбійники") Гравці діляться на дві команди, "стрілках" дають час сховатися і потім починається гонитва, пошук ведеться по слідах-стрільцям розставленими гравцями-"стрілками" на поворотах, а може і частіше. Як тільки остання "стрілка" знайдена і спіймана, команди міняються ролями.

"Вгадай Хто?"- ведучий стоїть спиною до гравців, хтось з гравців шльопає його по спині, обертаючись ведучий бачить витягнуті в його сторону руки (пальці, складені в "автостоп") і повинен вгадати, хто його грюкнув, вгадає - міняється місцями з гравцем.

"Чехарда" - перестрибування через один-одного по ланцюжку.

"Струмочок" теж всім відомий і годиться швидше для народних танців 

"Вище ніжки від землі" гравці по рахунку розбігаються і влаштовуються так, щоб ступнями не торкатися землі (сідають, виснуть на деревах і т. д.) Завдання ведучого засалити того, хто не втримався і торкнувся землі, інтерес полягає ще в тому, що гравці на чималій відстані можуть змінювати своє місце розташування.

"Бабуся, нитки заплутались" або "Плутанина" - гравці зчіплюються руками в коло і плутаються, перелазячи як тільки можна один через одного, поки ведучий відвернувся. Потім він повинен розплутати цей клубок, не розмикаючи коло.

"Щука" - варіант квача (пятнашек), засалений чіпляється до води і разом вони саляти наступного, останній засалений гравець стає ведучим.
"?" (без назви) Ще один варіант цієї гри, але осаленные завмирають на місці, розкривши руки, вони можуть бути заново расколдованы, якщо ведучий допустить до них інших гравців, ведучим стає останній засалений.

"Дідусь Водяний", (в моїй редакції) всі встають в коло і ходять навколо, ведучого з закритими очима : "Дідусь Водяний, що ти сидиш під водою! Виглянь на трішки, на хвилиночку!" Після чого водяній встає і вибирає навмання будь-якого гравця, чіпає і намагається вгадати - хто це. Якщо вгадав, то вгаданий стає "Водяним".

"Третій зайвий" - гравці встають в коло по двоє (один за іншим) ведучий біжить за одним з вільних гравців по зовнішньому колу, не перетинаючи його, гравець може встати перед однією з пар і тоді тікати доведеться тому, хто виявляється третім і стоїть спиною до межі кола. Засалений стає ведучим.

"Крокодил" (чомусь) дві команди, протилежна команда загадує слово, частина гравців намагається зобразити його пантомімою, друга частина - вгадати. Якщо відгадують, міняються ролями.

 "Дід Мазай" - вода відходить, поки гравці домовляються, кого будуть зображати, потім підкликають його словами: - Дід Мазай вилазь. - Здрастуйте, хлопці, де ви були, що ви робили? - Де ми були, ми не скажемо, а що робили -- покажемо. Після чого ведучий має вгадати сенс їх дій.

"На золотому ганку сиділи..." Ведучий крутиться на місці і навколо себе у землі обертає прыгалками (якщо довгі, краще скласти навпіл), примовляючи (на кожен оборот по слову): "На золотому ганку сиділи цар, цариця, король, королица, кухар, кравець, ... (далі не пам'ятаю, але до цього справа доходила рідко, якщо дійдете придумайте самі :) Отже, гравці навколо повинні прыкать через скакалку, хто не встигне, той водить до наступної помилки іменується словом, на якому він заплутався в скакалці.

"Кайдани" (скорочений варіант гри "Бояри"), ця гра відрізняється тільки діалогом граючих команд: - Кайдани. - Скуті. - Раскуйте. - Ким? - Другом моїм. - Яким? Далі вибирається гравець, який розбиває чужу ланцюг.


"Холодно-гаряче". Вода ховає предмет, який гравці повинні знайти за його вказівками: холодно, холодніше, тепліше, гаряче, зовсім жарко і т. д., в залежності від темпераменту гравців. (можна грати вдома)

"Ворота"Варіант піжмурки, де водить двоє з закритими очима - "варта", поміж яких повинні пройти інші гравці, спіймані міняються місцями з вартою.

"Людожер", ця гра стихійно виникла в нашому сімейному колі, може бути існує відомий аналог (нове - добре забуте старе). Отже, вода ("людожер") сидить з заплющеними очима і всі по черзі його чіпають, той, кого йому вдасться схопити за руку, стає "людожером".

"Слон" грають дві команди: "слони" встають ланцюжком, тримаючись один за одного в зігнутому стані, наїзники встрибують на них і "слон" намагається йти з цією ношею ( на мій погляд, не зовсім невинна гра)

"Перескочи м'яча" у неї зазвичай грають дівчатка. По черзі гупаючи м'ячем об стіну, перестрибують через відскочив на землю м'яч, якщо стрибок не вдається гравцеві присвоюють ім'я по черговому речі ключової фрази. Як тільки фраза закінчується гравець вибуває з гри.

" телефон". Правила, на жаль, пам'ятаю смутно. Гравці сидять на лавочці, ведучий вимовляє пошепки слово першому гравцеві, який по ланцюжку навмисно швидко передає його далі. Вся сіль полягає в тому, що дійде до останнього гравця. Далі чергу зсувається і останній гравець стає першим - водою.

"Король": Гравці стають у коло, водять навколо Ведучого ("короля") хоровод зі словами: - Йшов _король_ по лісі, лісі, лісі, Знайшов собі принцесу, принцесу, принцесу, (козел з хороводу вибирає принцесу) Давай з тобою пострибаємо, пострибаємо, пострибаємо, (всіма виконуються зазначені дії) І ніжками подрыгаем, подрыгаем, подрыгаем, І ніжками потопаем, потопаем, потопаем, І ручками похлопаем, похлопаем, похлопаем, Головкою покачаем, і знову починаємо... (вибирати принцесу краще з закритими очима)

"Секрети" (коханими дівчатами) - в землі відривається ямка, на дно кладеться фантик (краще блискучий), на нього укладається щось наподобе гербарію і покривається все це шматочком скла, потім засипається землею. Потім по секрету дівчата показують свої скарби один одному.


Ігри вдома для дітей 5-7 річного віку. 


Гра є важливим видом дитячої діяльності і має велике значення для становлення індивідуальності та формування дитячого колективу. На жаль, іграми часто нехтують, помилково вважаючи, що вони лише розважають дітей і розвивають у них суперництво. Правильно підібрані ігри є ефективним засобом для формування морально-вольових якостей дітей, реалізують дитячу потреба впливу на світ.
 Перелік ігор
Ігри на знайомство
1. "Коло імен".
Діти стають у коло. (Це сприяє відкритості, уваги дітей один до одного, дає почуття єдності в колективі. Для посилення такого почуття можна взятися за руки). Перша дитина називає своє ім'я, другий називає ім'я першого і своє і так далі. Перший називає імена всіх.
У цю гру можна грати разом з дорослими. Це допомагає всім подружитися і відчути себе однією командою. Нехай Вас не бентежить, що деяким дітям ще важко вимовляти ім'я та по батькові дорослих і запам'ятати всі імена. Допоможіть їм в цьому. Основна мета гри - об'єднання колективу, подолання бар'єру між дітьми, прищеплення навичок спілкування.
Цю гру можна з часом ускладнювати. Просити називати своє ім'я і кілька слів про себе на задану тему. Діти повторюють почуте один про одного, але не в 3-м особі, а в 1-м.
- Тебе звуть Олена. Ти ходиш в 1-й клас і любиш малювати.

2. "Хто мене покликав".
Діти стають групою, одна дитина виходить з групи відходить на кілька кроків і повертається спиною до групи. Вихователь вибирає дитину, який повинен голосно покликати пішов. Пішов повертається і говорить, хто його покликав, в 1-м особі:
- Мене покликав ти, Антон.
Якщо дитина здогадався, хто його покликав, але не пам'ятає імені, запропонуйте йому запитати про це позвавшего.
Першою реакцією дітей зазвичай буває бажання показати пальцем. Це потрібно виправляти.
Такі діалоги важливі для дітей. Вони прищеплюють їм навички спілкування.
Ігри для перевірки домашнього завданн

1. " Намалюй відповідь".
Викладач готує питання до пройденої темі, але такі, на які можна намалювати відповідь. На уроці він попереджає дітей, що говорити відповіді не можна, можна тільки малювати.

2. "Ляскаємо, тупотимо".
Вихователь задає дітям питання і варіанти відповідей вірні і невірні.
Якщо відповідь вірний, діти плескають в долоні, якщо невірний - тупотять.
Гра допомагає дітям зняти напругу й трошки розім'ятися.

3. "Кольорові картки".
Гра проводиться за тим же принципом, що і N 2. Але тільки на правильну відповідь діти показують картки одного кольору, на неправильний - іншого.

4. "Що, де, коли?"
Діти діляться на дві команди. У команді викладач призначає капітана. Завдання команди - придумати питання по пройденої темі і відповісти на питання іншої команди. Капітан вибирає, хто задає питання, хто відповідає.
Викладач призначає час обговорення і стежить за тим, щоб обговорення було спільним.

5 . "Цветик-семицветик".
Для гри потрібно підготувати стільки цветик-семицветик, скільки буде команд.
Виготовляється серцевина квітки, яку можна вставляти пелюстки, і сім кольорових пелюсток.
Викладач задає питання по пройденої темі, команда обговорює і дає відповідь.
Якщо відповідь вірний, вставляє пелюстка. Гра закінчується, коли одна з команд
повністю збере квітка. Команди ляскають один одному в знак подяки за участь.

6 . "Злови м'яч".
Діти стають в коло, а викладач кидає м'яч вгору і задає питання. Дитина, що зловив м'яч, відповідає на запитання.
Звичайно, кожній дитині хочеться зловити м'яч. Діти засмучуються, коли не можуть згадати відповідь. Гра допомагає дітям зібратися, згадати пройдене, бути уважним на уроці.

 Розвиваючі ігри:

1. "Спільний малюнок".
Діти діляться на групи по 2-4 людини. На кожну групу 1 аркуш паперу. Кожна група сама вирішує, що їй малювати. Педагог підказує дітям, що спочатку вони повинні домовитися між собою, розподілити, хто на якій ділянці аркуша що буде малювати. (Практика показує, що діти віку 5-6 років, відразу починають малювати. Їм важко зрозуміти, що не завадило б домовитися. Діти 7 років легко домовляються один з одним).

2. "Придумай казку".
Викладач показує дітям картинки головних героїв і діти вигадую казку.
Діти говорять по черзі, доповнюючи один одного.
Деякі діти, здатні вкласти в казку ідею, а не тільки придумувати події. Важливо підхопити цю ідею і обговорити її разом з дітьми. Необхідно також проявляти повагу до того, що кажуть діти.

3. "Придумай назву."
Дітям читається розповідь або казку, і вони придумують назву, показуючи цим, чи зрозуміли вони основну ідею прочитаного.

4. "Додумай ситуацію"
Дітям пропонується ситуація, яку вони повинні закінчити. У цій грі діти розкривають свій характер.
Наприклад: Учням молодшого класу була запропонована ситуація:
Брат і сестра залишилися вдома удвох. Брат випадково розбив чашку. Сестра занадто мала, щоб розповісти, як все було. Що скаже, хлопчик коли повернуться додому мама і тато?
Діти ідентифікують себе з хлопчиком і зазвичай говорять те, що сказали б самі.

5. "Море, суша, небо".
Діти шикуються в ряд. Ведучий повертається обличчям до групи і вимовляє, наприклад:
- Суша.
І кидає м'яч. Зловив повинен кинути м'яч ведучому, назвавши представника тваринного світу, що мешкає на суші, і т. д.

6. "Їстівне, неїстівне".
За тим же принципом, що і гра N 5, але тільки ведучий говорить: їстівне або неїстівне, а діти називають відповідний продукт, фрукт, овоч чи предмет.

7 . "Ласкаві кроки".
З групи дітей вибираються 2 людини (4 людини, які діляться по парах). Діти стають один навпроти одного на відстані 12-16 кроків. Умови гри: крок можна зробити, тільки сказавши ласкаве слово.
Можна задати тему: Ласкаві слова для мами. Слова розради і т. д.
(Після проведення даної гри один з хлопчиків підскочив до своєї напарниці, обійняв її і сказав: "Ти моя сестричка". Саме на розвиток такого почуття спільності і спрямовані дані ігри).

 Рухливі ігри:
1. "Нитка і голка".
Всі стають в колону і беруть один одного за талію - це "нитка". Попереду стає "голка" біжить і веде за собою "нитку". Завдання "голки" порвати або заплутати "нитку".

Ігри на м'язову релаксацію:
1. "Гроза"
Діти стають у коло. Викладач говорить дітям, що перед грозою зазвичай дуже тихо, і просить дітей завмерти. Потім чути віддалені тихі звуки: діти труть долоньку про долоньку. Звуки поступово посилюються: діти плескають у долоні, спочатку тихо, потім голосніше. Ось уже чути гроза: діти тупають ногами. Гроза в розпалі: діти голосно тупають ногами і плескають у долоні. Але от гроза починає убувати: всі рухи в зворотному порядку.

Ігри з руховими вправами, які включають почергове або одночасне виконання рухів.

1. "Поїзд".
Викладач:
- Діти, уявіть, що ми знаходимося в купе поїзда, який зараз рушить.
Ми дивимося у вікно і бачимо, що проводжають нас батьки махають нам рукою, давайте помахаємо і ми ним (діти махають рукою). Ось потяг рушив, колеса крутяться.
Давайте ногами зобразимо, як це відбувається (діти рухають по підлозі по черзі то правою, то лівою ногою, продовжуючи махати рукою). Нам принесли чай, давайте вільною рукою розмішуєм в чашці цукор (діти виконують попередні руху, додаючи до них кругові рухи, що імітують розмішування цукру в склянці з чаєм).

Ігри з елементами мімічної гімнастики.

1. "Звірі і птахи"
Викладач:
- Діти, давайте зобразимо гусей. Ось гуси витягли шиї і кричать:
Діти:
- Га, га, га (голосні в таких вправах потрібно особливо розтягувати.
Цим напружуються м'язи обличчя).
Викладач:
- Тепер кішечку, як вона вигинає спинку і нявкає:
Діти:
- Ма-а-а-а-у-у-у, мя-а-а-а-у-у-у.
Викладач:
- Зобразимо, як жаба кумкає.
Діти:
- Ква-а-а-а-а, ква-а-а-а-а.
Викладач:
- Поричіте як тигри.
Діти:
- Р-р-р-р-р

2. "Будильник".
Викладач:
-Ранок. Прокинувся будильник. Він широко відкрив очі і швидко, швидко заморгав ними. Зрозумів, що пора дзвонити. Глибоко, глибоко зітхнув і задзвенів.
(Діти зображують будильник і його дії).

3. "Чайник".
Викладач:
- Повний Чайник води (діти надувають щоки). Його поставили на вогонь вода в ньому поступово закипає і з носика чайника виходить пар (діти різко випускають повітря, імітуючи пар, губи складені, як при вимові звуку "о", щоки трохи напружені). Ось чайник несуть до столу, і вода в ньому колишеться (діти надувають поперемінно то одну, то іншу щоку). Вода в чайнику поступово остигає (діти глибоко вдихають і потихеньку видихають повітря).


Коментарі