Екологічний маршрут «Дорогами казок».

Екологічний маршрут для дітей старшого віку «Дорогами казок»


Завдання:
- Залучення дітей до здорового способу життя.
- За допомогою подразнення рецепторів стоп підвищити загальну опірність і імунний статус організму.
- Профілактика плоскостопості, активізація м'язового тонусу.
- Поліпшення емоційно-психічного стану дітей.
- Поліпшення координації руху.
- Поліпшення функцій серцево - судинної і дихальної систем.
- Виховувати почуття товариства і взаємодопомоги.
Хід:
- Хлопці, а ви любите казки? А подорожувати? Тоді ми з вами відправимося у подорож, але початок треба перевірити вашу готовність до нeї.

Вправа «У нас хороша постава».
У нас гарна постава
. - Встати прямо, руки вздовж тулуба.
Ми звели лопатки.
 - Звести лопатки.
 (Руки приставити до поясу). - 2 рази.
Ми походимо навшпиньках.
 - Повернутися на носках навколо себе.
Ми підемо на п'ятах.
 - Повернутися у зворотний бік на п'ятах.
Ми бадьорі і веселі, починаємо нашу подорож.
Дитячий садок гуляти йде,
В дитячий ліс гуляти йде!
Стільки неба довкола нас,
Стільки вітру довкола нас,
Стільки сонця довкола нас,
Час дитячої пригоди  у нас!
Наш шлях не близький: будемо йти лугом, полем, через ліс  густий. (Звичайна ходьба парами).
Ось ми з вами на природі.
Давайте подивимося навколо в біноклі - яка тут краса.
(Повороти голови вліво і вправо).
А яке свіже повітря.
 Треба подихати (Зробити кілька глибоких вдихів і видихів).
Ось дорога йде через луг зі скошеною травою.
 (Ходьба поперемінно: то навшпиньках, на п'ятах).
Дивіться, а тут трава дуже висока.
 (Ходьба з високим підніманням стегна).
Ми майже дісталися до лісу, але на нашому шляху виросли величезні кущі. Нам потрібно перестрибнути через них і ми опинимося в лісі.
Ось ми і в лісі.

Перша зупинка «В гостях у бабусі Яги».
Дивіться, хатинка видніється, а поряд з нею стоїть старенька.
- Хлопці, хто знає, як звати бабусю?
Б.я.: - Хто ви такі і навіщо сюди прийшли?
- Ми подорожуємо по казковим лісовими стежками.
Б.Я: - Це справа хороша. До речі, раз ви скрізь подорожуєте, у мене до вас буде прохання.
- А яке?
Б. Я.:- Передати мішечок з насінням моєї молодшої сестри –
 Бабці Насті, от тільки я забула де вона живе.
- А де ж ми будемо шукати її?
Б.О.:- А я вам клубочок дам. Він і вкаже дорогу. А для підтримки бадьорого настрою покажу вам гімнастику таку.
Комплекс загальнорозвиваючих вправ на спортивній лаві.
- Спасибі тобі, Баба Ягя!
Б.О. - Щасливої дороги!
Далі по лісі ми крокуємо
І ведмедя ми зустрічаємо.
Руки за голову кладемо
І вперевалочку йдемо.
(Ходьба на зовнішніх сторонах ступні)

Зайчика швидко скачуть в полі
Дуже весело на волі.
Ми наслідуємо зайчишкам
Непосиди - дітлахи.
(Стрибки на двох ногах з просуванням вперед).

Попереду з-за куща
Дивиться руда лисиця.
Ми лисичку обхитрим
На носочках побіжимо.
(Легкий біг).

Знову ми йдемо далі
Перед нами водойма.

Друга зупинка «Водойма»
- Подивіться, ми з вами прийшли до озера, а хто живе в озері?
Виходить фея озера.
- Здрастуйте, діти. Я господиня цього водоймища і хочу познайомити вас з моїми підводними друзями.
 Проводитися мелодекламація К. Сен - Санса «Підводне царство».
- Вам сподобалося? А на прощання я хочу подарувати всім чарівні квіти. Опустіть їх у воду і подивіться, що станеться.
 (При зануренні у воду квіти розкриваються).
- До побачення фея озера!

Ми крокуємо, ми крокуємо
Руки вище піднімаємо
Голову не опускаємо.

- Ой, на нашому шляху струмочок тече.
Струмок у лісі біжить,
І куди він поспішає.
Все швидше і швидше,
Буль - буль - буль - вода дзюрчить.
(Перестрибування з острівця на острівець).

У гірку тепер ми крокуємо,
Крильця свої розправимо.
Дихаємо рівно, глибоко,
Ходимо просто і легко.
(Ходьба по гимнастическому буму).

- На нашому шляху стоять гори, треба нам їх подолати.
(Ходьба приставним кроком по піньочкам різної висоти - 2 рази).

Третя зупинка «Фитомісто».
Знайомство з лікарськими рослинами.
 Діти дізнаються, що
 якщо з'явилася садина, до неї треба докласти лист подорожника, заболіла голова - прикласти до чола лист мати-й - мачухи,
 втомився - подихати ароматом м'яти і настрій підніметься. Розтираємо листя м'яти і вдихаємо її аромат.
Доріжка здоров'я.

Четверта зупинка «Сосни і берези».
Сосна любить світло і простір, тому в соснових лісах завжди світло та весело. Залитий сонцем сосновий бор створює у людей святковий настрій. Повітря в сосновому бору завжди чисте, тому що запах сосни вбиває всіх мікробів. З смоли і хвої люди роблять ліки. Давайте і ми з вами подихаємо цим корисним повітрям.

Вправи на дихання «На лісовій галявині». Самомасаж.
- Дивіться десь там, на гілці сидить дятел. Давайте всі перетворимося в дятлов.
«Дятел». (Масаж спини).
Дятел жив у дуплі порожньому,
Дуб довбав, як долотом.
 (Діти стають один за одним «паровозиком» і поплескують долонями по спині.)
Тук-тук-тук, тук-тук-тук!
Довбає дятел міцний сук.
 (Б'є пальцями.)
Дзьобом, дзьобом він стукає,
Дятел стовбур вже довбає.
 (Постукують кулачками.)
Дятел в дуб всі тук та тук...
Дуб скрипить: що за стук?
 (Постукують ребрами долонь.)
Дятел дзьобом постукав, постукав і замовк.
 (Погладжують долонями.)
(зміцнення дихальної мускулатури).
Де вона? Ніхто не знає, на якому сидить суку,
В хованки з сонечком грає і кричить йому...
 (Глибокий вдих.)
«Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку!»
(Три коротких видиху з паузою після кожного з них.)
- Хлопці, клубочок покотився далі і нам пора йти за ним.

П'ята зупинка «Луг». (стадіон)
Ми з вами опинилися на галявині, а на лузі дуже зручно грати і бігати. Давайте і ми пограємо з вами цікаві ігри.
(Проводяться рухливі ігри).
Р/г «Тополя»
У грі беруть участь: ведучий - «тополя», гравці - «пушинки», 3 гравця - «вітри». У центрі майданчика в колі діаметром 2 метри стоїть ведучий «тополя», навколо нього колами «пушинки» за колом на будь-якій відстані.
Ведучий:
«На Кривбас  прийшла весна, розпушила тополі! Тополиний пух летить,кружляє - а на землю не лягає!. Дуйте ветры з кручі сильні, могутні! »
Після цих слів налітають «вітри» і «забирають» (тобто ловлять) «пушинки». «Пушинки» спрямовуються в коло до «тополі». За межею круга вони недосяжні. Спіймані пушинки стають «вітрами». Виграють ті, хто залишився біля тополі.

Р/г «Картузик»
Всі сидять по колу, картузикики надіті через одного. Під
музику швидко зняти з себе і надягти сусідові.
 Музика зупинилася - гра припинилася. Виграє той, у кого на голові немає картузика.

Р/г «Не займай»
У грі беруть участь 10-15 чоловік. Всі учасники гри, крім двох ведучих, розбігаються по майданчику. Ведучі тримають один одного за руки. Вони намагаються піймати кого-небудь з гравців.
 Гравці тікаючи, кричать: «Не займай!»
Спійманим вважається той, навколо кого ведучі зімкнули руки, тоді цей гравець приєднується до ведучих. Тепер ловлять троє, утворивши один ланцюг. Так ланцюг ведучих поступово збільшується. Коли всі гравці опиняться в цьому ланцюзі, гра закінчується.
- Ну що награлися? Нам треба продовжувати нашу подорож.

Шоста зупинка «Лісова хатинка».
- Клубочок привів нас на лісова  хатинка.
Виходить назустріч баба Настя.
- Здрастуйте, гості дорогі! Я, бабуся Настя, а ви хто такі будете?
- Ви нам і потрібні, ми принесли вам гостинець від вашої старшої сестри Баби-Яги. Ось він. (Віддаємо насіння).
- Спасибі велике, я їх обов'язково посаджу у себе в городі.
 А вас запрошую до столу:
На столі лежать гостинці,
Чайник вже давно кипить.
Чорний чай сухий бляшанці,
Немов гвоздики, дзвенить.
Приходьте чаювати
Скоріше! Гості!
Смачного вам!
До столу прошу!
(П'ють фіто чай).


Коментарі

Дописати коментар