Екологічний
маршрут для дітей старшого віку «Дорогами казок»
Завдання:
- Залучення дітей до
здорового способу життя.
- За допомогою
подразнення рецепторів стоп підвищити загальну опірність і імунний статус
організму.
- Профілактика
плоскостопості, активізація м'язового тонусу.
- Поліпшення
емоційно-психічного стану дітей.
- Поліпшення
координації руху.
- Поліпшення функцій
серцево - судинної і дихальної систем.
- Виховувати почуття
товариства і взаємодопомоги.
Хід:
- Хлопці, а ви любите
казки? А подорожувати? Тоді ми з вами відправимося у подорож, але початок треба
перевірити вашу готовність до нeї.
Вправа «У нас хороша
постава».
У нас гарна постава
. - Встати прямо, руки
вздовж тулуба.
Ми звели лопатки.
- Звести лопатки.
(Руки приставити до поясу). - 2 рази.
Ми походимо навшпиньках.
- Повернутися на носках навколо себе.
Ми підемо на п'ятах.
- Повернутися у зворотний бік на п'ятах.
Ми бадьорі і веселі,
починаємо нашу подорож.
Дитячий садок гуляти
йде,
В дитячий ліс гуляти
йде!
Стільки неба довкола нас,
Стільки вітру довкола нас,
Стільки сонця довкола нас,
Час дитячої пригоди у нас!
Наш шлях не близький:
будемо йти лугом, полем, через ліс густий. (Звичайна ходьба
парами).
Ось ми з вами на
природі.
Давайте подивимося
навколо в біноклі - яка тут краса.
(Повороти голови вліво
і вправо).
А яке свіже повітря.
Треба подихати (Зробити кілька глибоких вдихів
і видихів).
Ось дорога йде через
луг зі скошеною травою.
(Ходьба поперемінно: то навшпиньках, на п'ятах).
Дивіться, а тут трава дуже висока.
(Ходьба з високим підніманням стегна).
Ми майже дісталися до
лісу, але на нашому шляху виросли величезні кущі. Нам потрібно перестрибнути
через них і ми опинимося в лісі.
Ось ми і в лісі.
Перша зупинка «В гостях
у бабусі Яги».
Дивіться, хатинка
видніється, а поряд з нею стоїть старенька.
- Хлопці, хто знає, як
звати бабусю?
Б.я.: - Хто ви такі і
навіщо сюди прийшли?
- Ми подорожуємо по
казковим лісовими стежками.
Б.Я: - Це справа
хороша. До речі, раз ви скрізь подорожуєте, у мене до вас буде прохання.
- А яке?
Б. Я.:- Передати
мішечок з насінням моєї молодшої сестри –
Бабці Насті, от тільки я забула
де вона живе.
- А де ж ми будемо
шукати її?
Б.О.:- А я вам
клубочок дам. Він і вкаже дорогу. А для підтримки бадьорого настрою покажу вам гімнастику таку.
Комплекс
загальнорозвиваючих вправ на спортивній лаві.
- Спасибі тобі, Баба
Ягя!
Б.О. - Щасливої
дороги!
Далі по лісі ми
крокуємо
І ведмедя ми
зустрічаємо.
Руки за голову кладемо
І вперевалочку йдемо.
(Ходьба на зовнішніх
сторонах ступні)
Зайчика швидко скачуть
в полі
Дуже весело на волі.
Ми наслідуємо
зайчишкам
Непосиди - дітлахи.
(Стрибки на двох ногах
з просуванням вперед).
Попереду з-за куща
Дивиться руда лисиця.
Ми лисичку обхитрим
На носочках побіжимо.
(Легкий біг).
Знову ми йдемо далі
Перед нами водойма.
Друга зупинка «Водойма»
- Подивіться, ми з
вами прийшли до озера, а хто живе в озері?
Виходить фея озера.
- Здрастуйте, діти. Я
господиня цього водоймища і хочу познайомити вас з моїми підводними друзями.
Проводитися мелодекламація К. Сен - Санса
«Підводне царство».
- Вам сподобалося? А
на прощання я хочу подарувати всім чарівні квіти. Опустіть їх у воду і
подивіться, що станеться.
(При зануренні у воду квіти розкриваються).
- До побачення фея
озера!
Ми крокуємо, ми
крокуємо
Руки вище піднімаємо
Голову не опускаємо.
- Ой, на нашому шляху
струмочок тече.
Струмок у лісі біжить,
І куди він поспішає.
Все швидше і швидше,
Буль - буль - буль -
вода дзюрчить.
(Перестрибування з
острівця на острівець).
У гірку тепер ми
крокуємо,
Крильця свої
розправимо.
Дихаємо рівно,
глибоко,
Ходимо просто і легко.
(Ходьба по
гимнастическому буму).
- На нашому шляху
стоять гори, треба нам їх подолати.
(Ходьба приставним
кроком по піньочкам різної висоти - 2 рази).
Третя зупинка «Фитомісто».
Знайомство з
лікарськими рослинами.
Діти дізнаються, що
якщо з'явилася садина, до неї треба докласти лист подорожника, заболіла голова -
прикласти до чола лист мати-й - мачухи,
втомився - подихати ароматом м'яти і настрій
підніметься. Розтираємо листя м'яти і вдихаємо її
аромат.
Доріжка здоров'я.
Четверта зупинка «Сосни
і берези».
Сосна любить світло і
простір, тому в соснових лісах завжди світло та весело. Залитий сонцем сосновий
бор створює у людей святковий настрій. Повітря в сосновому бору завжди чисте, тому що запах сосни вбиває всіх мікробів. З смоли і хвої люди роблять ліки. Давайте і ми з вами
подихаємо цим корисним повітрям.
Вправи на дихання «На
лісовій галявині». Самомасаж.
- Дивіться десь там,
на гілці сидить дятел. Давайте всі перетворимося в дятлов.
«Дятел». (Масаж
спини).
Дятел жив у дуплі
порожньому,
Дуб довбав, як
долотом.
(Діти стають один за одним «паровозиком» і
поплескують долонями по спині.)
Тук-тук-тук,
тук-тук-тук!
Довбає дятел міцний
сук.
(Б'є пальцями.)
Дзьобом, дзьобом він
стукає,
Дятел стовбур вже
довбає.
(Постукують кулачками.)
Дятел в дуб всі тук та
тук...
Дуб скрипить: що за
стук?
(Постукують ребрами долонь.)
Дятел дзьобом
постукав, постукав і замовк.
(Погладжують долонями.)
(зміцнення дихальної
мускулатури).
Де вона? Ніхто не
знає, на якому сидить суку,
В хованки з сонечком
грає і кричить йому...
(Глибокий вдих.)
«Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку!»
(Три коротких видиху з
паузою після кожного з них.)
- Хлопці, клубочок
покотився далі і нам пора йти за ним.
П'ята зупинка «Луг».
(стадіон)
Ми з вами опинилися на
галявині, а на лузі дуже зручно грати і бігати. Давайте і ми пограємо з вами
цікаві ігри.
(Проводяться рухливі
ігри).
Р/г «Тополя»
У грі беруть участь:
ведучий - «тополя», гравці - «пушинки», 3 гравця - «вітри». У центрі майданчика
в колі діаметром 2 метри стоїть ведучий «тополя», навколо нього колами
«пушинки» за колом на будь-якій відстані.
Ведучий:
«На Кривбас прийшла
весна, розпушила тополі! Тополиний пух летить,кружляє
- а на землю не лягає!. Дуйте ветры з кручі сильні, могутні! »
Після цих слів
налітають «вітри» і «забирають» (тобто ловлять) «пушинки». «Пушинки»
спрямовуються в коло до «тополі». За межею круга вони недосяжні. Спіймані пушинки стають
«вітрами». Виграють ті, хто залишився біля тополі.
Р/г «Картузик»
Всі сидять по колу, картузикики надіті через одного. Під
музику швидко зняти з
себе і надягти сусідові.
Музика зупинилася - гра припинилася. Виграє
той, у кого на голові немає картузика.
Р/г «Не
займай»
У грі беруть участь
10-15 чоловік. Всі учасники гри, крім двох ведучих, розбігаються по майданчику.
Ведучі тримають один одного за руки. Вони намагаються піймати кого-небудь з
гравців.
Гравці тікаючи, кричать: «Не займай!»
Спійманим
вважається той,
навколо кого
ведучі зімкнули руки, тоді
цей гравець приєднується до ведучих. Тепер ловлять троє, утворивши один ланцюг. Так ланцюг ведучих
поступово збільшується. Коли всі гравці опиняться в цьому ланцюзі, гра закінчується.
- Ну що награлися? Нам
треба продовжувати нашу подорож.
Шоста зупинка «Лісова
хатинка».
- Клубочок привів нас
на
лісова хатинка.
Виходить назустріч
баба Настя.
- Здрастуйте, гості
дорогі! Я, бабуся Настя, а ви хто такі
будете?
- Ви нам і потрібні,
ми принесли вам гостинець від вашої старшої сестри Баби-Яги. Ось він. (Віддаємо
насіння).
- Спасибі велике, я їх
обов'язково посаджу у себе в городі.
А вас запрошую до столу:
На столі лежать гостинці,
Чайник
вже давно кипить.
Чорний чай сухий
бляшанці,
Немов гвоздики,
дзвенить.
Приходьте чаювати
Скоріше! Гості!
Смачного
вам!
До
столу прошу!
(П'ють фіто чай).
👍
ВідповістиВидалити